Ενώ οι περισσότεροι επιχειρηματικοί τιτάνες βασίζονται σε δοκιμασμένα και αυστηρά πρωτόκολλα συνεντεύξεων, ο ιδρυτής της Apple, Steve Jobs, είχε μια πιο… ανθρώπινη προσέγγιση. Αντί για στείρες αίθουσες συνεδριάσεων και ερωτήσεις με προκαθορισμένες απαντήσεις, ο Jobs προτιμούσε να γνωρίσει τους υποψηφίους σε πιο χαλαρές συνθήκες, πηγαίνοντάς τους για μια μπύρα.
Το τεστ της μπύρας
Ναι, καλά διάβασες. Το περίφημο “τεστ της μπύρας” του Jobs δεν ήταν τίποτα άλλο από μια φιλική έξοδος σε κάποιο μπαρ της περιοχής. Στόχος του; Να σπάσει τον πάγο, να απομακρύνει το άγχος της συνέντευξης και να δει τους υποψηφίους στον πιο αυθεντικό εαυτό τους. Όπως αναφέρει το as.com, ο Jobs απέφευγε τις κλασικές ερωτήσεις που συναντά κανείς συνήθως στις συνεντεύξεις. Ήθελε να ξεφύγει από το σενάριο και να ξεδιπλώσει μια πιο ανθρώπινη συζήτηση. Έτσι, κατά τη διάρκεια της εξόδου για μπύρα, ο Jobs έκανε ερωτήσεις όπως: “Πότε ήταν η τελευταία φορά που κατάφερες κάτι σημαντικό;” ή το πιο απλό, “Τι έκανες πέρυσι το καλοκαίρι;”. Ενώ άλλοι διευθυντές αναζητούσαν συγκεκριμένες απαντήσεις, ο Jobs ενδιαφερόταν περισσότερο να γνωρίσει τον άνθρωπο πίσω από το βιογραφικό.
The A-Team
Τελικός του στόχος; Να βρει τους κορυφαίους των κορυφαίων, τους λεγόμενους “A-Players” όπως τους αποκαλούσε. “Όταν καταφέρνεις να συγκεντρώσεις αρκετούς A-Players”, είχε πει κάποτε ο Jobs, “τότε δημιουργείται ένας μαγικός κύκλος. Άνθρωποι που απολαμβάνουν να δουλεύουν μαζί γιατί δεν τους είχε δοθεί ποτέ ξανά αυτή η ευκαιρία”. Κρίνοντας από την επιτυχία της Apple, μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως η τεχνική του Jobs τον βοήθησε να χτίσει μια κληρονομιά που διαρκεί στο πέρασμα των χρόνων.
πηγη Esquire Greece