Η νέα ευρωπαϊκή Οδηγία, έρχεται πλέον να συμπληρώσει το σημερινό νομοθετικό κενό, το οποίο οδηγεί σε ατιμωρησία, και ουσιαστικά θεσπίζει ένα πλαίσιο που επιτρέπει την απαγόρευση οδήγησης σε όλη την ΕΕ σε περιπτώσεις όπου ένα κράτος-μέλος έχει ήδη απαγορεύσει σε έναν οδηγό το δικαίωμα οδήγησης εξαιτίας της τροχαίας παράβασης που διέπραξε στην επικράτειά του.
Μία από τις κύριες νομοθετικές αλλαγές είναι η επέκταση της ισχύος της αφαίρεσης του διπλώματος σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Σύμφωνα με τη νέα οδηγία, τα κράτη-μέλη θα πρέπει -υπό προϋποθέσεις- να αναγνωρίζουν και να επιβάλλουν τις κυρώσεις που αποφασίζονται από άλλες χώρες της Ε.Ε.
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το μέτρο αυτό διασφαλίζει ότι «το κράτος μέλος που εξέδωσε την άδεια οδήγησης θα είναι υποχρεωμένο να επιβάλει την αφαίρεση άδειας οδήγησης που επιβλήθηκε σε παραβάτη του Κ.Ο.Κ. άλλου κράτους-μέλους όπου διαπράχθηκε μια σοβαρή τροχαία παράβαση».
Σκοπός είναι να αποτραπεί η δυνατότητα των οδηγών που τιμωρούνται σε μια χώρα να συνεχίζουν να οδηγούν σε μια άλλη χωρίς περιορισμούς, ενισχύοντας τη συμμόρφωση με τους κανόνες και την οδική ασφάλεια.
Ο νέος κανονισμός θα εστιάζει στην αξιοποίηση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χωρών εντός Ε.Ε., δηλαδή στην καθιέρωση ενός ψηφιακού μητρώου που θα ακολουθεί τον οδηγό ακόμη και όταν ταξιδεύει και οδηγεί εκτός της χώρας προέλευσής του.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι πάνω από το 40% των προστίμων που βεβαιώνονται εκτός των χωρών προέλευσης των οδηγών παραμένουν απλήρωτα.
πηγη carandmotor.gr/