Η πραγματική, λοιπόν, «είσοδος» της ADP στην Ελλάδα ήρθε μέσω Ινδίας. Το 2020 ο γαλλικός όμιλος απέκτησε το 49% της GMR Airports, θυγατρικής της GMR Infrastructure, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές αγορές παγκοσμίως.
Πρόκειται για ένα μοντέλο «ήπιας διεθνοποίησης», στο οποίο η ADP δεν επιδιώκει την πλήρη εξαγορά των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται, αλλά προχωράει στη δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών. Μέσω αυτών επιτυγχάνει ευελιξία, μειωμένο ρίσκο και ταυτόχρονα ισχυρή επιρροή στις αγορές όπου επιλέγει να δραστηριοποιηθεί. Έτσι, η ADP κατορθώνει να παραμένει παγκόσμιος παίκτης στην ανάπτυξη και τη διαχείριση αεροδρομίων, ακόμη κι όταν η παρουσία της δεν είναι άμεσα ορατή.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, όπως είναι γνωστό, υλοποιείται από την κοινοπραξία GMR – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με μετόχους το Ελληνικό Δημόσιο (45,9%), τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και την GMR (21,64%), ενώ την κατασκευή έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει τερματικό σταθμό 94.000 τετραγωνικών μέτρων, διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων και σύγχρονα συστήματα ελέγχου και ασφάλειας, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 10 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, που μπορεί να φτάσουν τα 18 εκατομμύρια στη διάρκεια της 35ετούς παραχώρησης. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει καθοριστικά τη θέση της Κρήτης ως διεθνούς τουριστικού κόμβου, καθιστώντας το Καστέλι πρότυπο αεροπορικής υποδομής για ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr.




























